Středeční recepis - Slaný závin

Asi to každý známe. Občas se prostě člověku večer moc pachtit nějakou večeří a i tak to chce něco teplýho do břicha. Hlavně aby to zas nebyl namazanej chleba. No, v takových okamžicích je docela fajn udělat si slanej závin. Ten mi s Marťou hodně rádi a navíc se dá udělat na trilion způsobů. Nehledě na to, že se do něj dají spotřebovat různý zbytky z lednice. Přesně takovejhle závin jsem nedávno dělala a docela jsem měla chuť vám to nafotit a nějak vám nasdílet další zlomek toho, co se děje u nás v kuchyni.


 

No a zas je to snadný jak facka, jak ostatně vždycky. Listové těsto rozválíme a potřeme protlakem, ve kterém jsme smíchali trošku oleje a koření – já si tohle mazání chystám většinou noc předem, protože mám ráda, když se všechny ty chutě spojí a prolnou.

Na takhle pomazané těsto naklademe hezky všechny suroviny – já to dělám třeba tak, že slaninu/salám kombinuju s míň aromatickým sýrem a naopak k šunce dávám víc aromatické sýry a třeba i víc jarní cibulky. Jak si to poskládáte, samozřejmě záleží úplně na vás a na tom, jaké suroviny doma máte. Tohle je v podstatě stejný jako v případě domácípizzy, kterou už jsem pro vás dělala. J Kukuřici používám zmraženou, takže jí vsypu do misky a zaliju horkou vodou, aby se rychle prohřála. Na sýry, případně rajčátka, pokud budete dávat, ještě nasypu trošku oregana nebo bazalky pro lepší chuť.

Obložené těsto zavineme a důkladně všude uzavřeme, aby sýry nevytekly. Nakonec vše potřeme rozšlehaným vajíčkem a můžeme posypat třeba celým kmínem, sezamem nebo něčím podobným.

Komentáře