Středeční recepis - Domácí pizza

Miluju italskou kuchyni. Fakt hodně a tak nějak od vždycky! Od těstovin, po pizzu, přes zmrzku až po ryby a mořský plody - který teda nemusí bejt jenom italský, ale doufám, že ste všichni pochopili, jak jsem to myslela. Tu její čerstvost, svěžest, chuťový variace a kombinace. Takže jí vařím poměrně často a jsem neskutečně ráda, že i Martin to má rád. Ale protože se pořád nedají dělat těstoviny a kuskus na trilion způsobů se spoustou různých příloh, dělala jsem nedávno domácí pizzu se vším všudy.

Jasně, dala by se objednat, ale to taky nejde vždycky, jasně, dalo by se dát spousta dobrot na koupený listový těsto a výsledek by byl taky fajn, ale…já se ráda s vařením mazlim a dost si to užívám. Hlavně proto, že vařím jenom o víkendu, takže pak je to takovej fajn svátek, kdy vykopu Martina z kuchyně, protože mě stejně jenom znervózňuje, pustím si něco superfajn a pohraju si tím. Takže domácí pizza se vším všudy – respektive těsto na domácí pizzu je recept, který tu pro vás dneska mám. :)

Z množství, který popisuju se dají udělat dvě poměrně velký placky s tím, že těsto dělám vždycky hrubší kvůli pohatý obloze.


JAK NA TO:

Na těstě ve finále není nic složitýho, takže jestli jste v kuchyni začátečník nebo máte malý děti, je tohle úplnej ideál, protože to zvládne opravdu každej a děti navíc můžou pomáhat – a to i oblohou, což je určitě něco, co je bude bavit. J Prvně je třeba rozdělat si kvásek – smícháme vlažnou vodu, mlíko, sůl, cukr a droždí dohromady a na teplým místě necháme vzejít. Teď přes léto ho dávám na sluníčko za okno. J 

Než kvásek vzejde, vsypeme do mísy mouku a špetku soli, promícháme, přidáme olej a kvásek a vypracujeme těsto. Mělo by být vláčný, ale nesmí se lepit na stěny mísy. Necháme zhruba 30-40 minut kynout. Potom opět zlehka promícháme a na pomoučněném válu nebo stole z něj vypracujeme váleček. Ten rozpůlíme a z každé poloviny vyválíme placku – já váleček používám dost nerada, takže jsem si vynalezla vlastní fígl. Z obou půlek vykoulím kuličky a ty pěstí od středu roztahuju do požadované tloušťky. Kdo umí takový ty superhustý fígle s protáčením těsto na rukou, může samozřejmě zamachrovat a vytvořit placky takhle.

Placky potřeme protlakem – já do něj vždy rovnou přimíchám i provensálské bylinky a sušený česnek,
pizza tak dostane lepší chuť, než kdybych jí kořením jen posypala – a obložíme vším, co máme rádi. Na tyhle pizzy, co jsou na fotkách, jsem dávala:

PRVNÍ PLACKA – protlak, uzenou krkovičku, paprikáš, na plátky nakrájená rajčata, červenou i bílou cibuli nakrájenou na půlkolečka a žampiony. Vše jsem zasypala strouhaným sýrem a na půlku přidala ještě nivu pro Martina. DRUHÁ PLACKA – protlak, šunku, žampiony, červenou i bílou cibuli, prolisovaný česnek a na vrch strouhaný sýr. Pak už jen stačí strčit pizzy do trouby a péct zhruba 10-15 minut na 200°.

Komentáře