Cílem Kikimory není nic menšího, než ovládnout svět //5 otázek pro Kikimoru//

Značka Kikimora team byla založena v prosinci 2021 a zaměřuje se především na vydávání knih, her, oděvních kolekcí a zajímavého merche. Tým tvoři spisovatel a organizátor značky, šikovná krejčová, talentovaní ilustrátoři, úžasné básnířky, nápomocní poradci, fotografové, betatesteři a překrásné modelky, které můžete se zatajeným dechem sledovat na jejich sociálních sítích. Kikimora a Čičimora jsou pak takový jejich avataři, dualita roztomilosti (Čičimora) a vážnosti (Kikimora) na poli jejich celkové tvorby. Na jejich tvorbu jsem víc narazila na loňském hororconu a nedalo mi to, abych se s nimi nějak víc nespojila, a pro vás mám dneska takový menší rozhovor, kde vám právě tuhle značku představím víc. Třeba díky němu narazíte na nějaký pěkný věcičky.

1. Kikimora je na poli literárním, herním i designovém poměrně krátkou dobu. Odkud se vzal nápad vytvořit takhle…bohatou, neotřelou projektově i produktově pestrou společnost?

Vlastně jsem se jen snažil dát na jedno místo můj zájem o knížky, hry a módu. I když o tom posledním má co mluvit zejména Klára Floriánová, která si drží všechny Kikimoří kolekce pod palcem. A k produktům, zejména merchi, se to vyvinulo skoro samo. První dva Avatary nakreslil Michal Yeroným Kocourek, ti se s kočičí přirozeností stali součástí veškerého našeho obsahu, který dále velkou měrounasměrovaly Kira Bulat a Tereza Tanach Jančálková.

2. Sama mám dojem, že právě Kikimora v mnohém zaplňuje díru na trhu. Možná je to právě tou pestrou škálou zboží, které nabízíte. Jak se k tomu stavíte vy sami? Bylo právě to zaplnění prázdného místa vaším cílem?

Cílem Kikimory není nic menšího, než ovládnout svět, kdyžtedy nebudeme brát v potaz, že kočičí monstra už mu vládnou poměrně dlouhou dobu. Děláme profesionální, kvalitní produkty, takže nezaplňujeme místo, my si tvoříme vlastní. Cute and gore, jak by se dal nazvat náš trademark.

3. Jak už bylo zmíněno, nabízíte toho hrozně moc od knih, přes šperky, oblečení až po merch. Jak to ale vypadá uvnitř společnosti? Kdo za tím vším stojí?

Knihy a hry jsou moje doména. Jenže… Kikimora Team jsem značku pojmenoval právě protože za každým projektem jsou procesy a úsilí různých lidí. Já píšu, vytvářím herní systémy a určuji, na který projekt se vrhneme. Ale Kikimorutvoří třeba ilustrátoři, se kterými na tom spolupracuji. Mohu udělat hru. Ale mé jméno je spojené i se jménem člověka, co ji ilustroval. S tím, kdo dělal korekci. Kdo vytiskl první prototyp atd.

4. Asi nejvíc teď Kikimorou hýbou Bulánci. Nebo mám minimálně ten dojem. Pamětníci jako já je znají ještě jako klasickou počítačovou hru s grafikou, která už by v dnešní době leckoho neuspokojila. Vy jste je přenesli na pole her deskových a vlastně je tak trochu povýšili. Předpokládám, že se tam musely vyřešit krom jiného i licenční záležitosti a realizace celkově nemohla být úplně jednoduchá. Jak se dostali Bulánci z digitální podoby právě do té, fyzičtější, řekněme.

To byl dva a půl roku dlouhý, velmi poučný projekt, na který jsem náležitě hrdý. Původně jsem čtyři měsíce vytvářel prototyp, který jsem Bulánkům nabídl a ucházel jsem se o licenci na ni. Ale sešlo se to zrovna ve chvíli, kdy se rozhodli udělat akci na Startovači a dostal jsem zprávu – je to zajímavé, ale pokud o to stojím, musím počkat. A tak jsem čekal dalšího tři čtvrtě roku, než jsem dostal příležitost hru prezentovat a licenci také získal. SleepTeam (dva týmy, jop) dal každému aspektu hry postupně zelenou, část hry ilustrovali, udělali nám figurku a zasahovali pouze do toho, co se vysloveně neslučovalo s Bulánčím univerzem (jako například jsem nevěděl, že všichni hrdinové končí na -ík). Ve výsledku uběhl od společného setkání přibližně rok a hra byla v červnu roku 2023 připravená vyrazit do světa na zkušenou.

Teď už k ní testujeme téměř hotové rozšíření Glitche&Bugy, s novou mapou, a prodali jsme základní hry přes dvěstě kusů, což je za tři čtvrtě roku existence hry od prakticky neznámého studia s malým budgetem na reklamu pro mě mimořádný úspěch.

5. Určitě i knižní produkce je ve vašem případě hodně zajímavým prvkem. Podle čeho si vybíráte dané tituly nebo autory? S tím se mi vlastně pojí i jedna věc. Jaké předpoklady bych měla jako tvůrce – ať už knižní, herní nebo třeba desénový – mít abych vás oslovila a došlo ke vzájemné spolupráci?

Ohledně projektů jsem odepsal už výše. Spolupracovníky si vybírám podle jejich kvalit. Za dobu působení této značky jsem se naučil, že hlavní aspekt úspěchu je komunikace. Ta je alfou a omegou, aby vše dobře fungovalo.

Komentáře