Nejraději bych četla nonstop //5 otázek pro Sabinu Krejčí//

Sabina Krejčí vystudovala mediální studia a knihovnictví. Mimo to studovala také tvůrčí psaní a literaturu a momentálně pracuje jako vedoucí v jedné knihovně. Jejím největším koníčkem je čtení knih, má ráda umění, hudbu, cestování a dobré jídlo. Ráda jezdí na longboardu a příležitostně hraje bowling nebo se věnuje dalším sportům. Svoji lásku k literatuře promítla i do svého projektu a webu s e-shopem, kde prodává skvělý knižní merch. No a právě o jejích projektech a plánech do budoucna si povykládáme v dnešním rozhovoru.

1. Jak tě napadlo udělat profil zaměřený na různé zajímavosti o autorech a jejich dílech?

Mě samotnou baví literatura a různé zajímavosti o knihách, autorech, literárních postavách a všem okolo knih. V českém prostředí mi to chybělo. Učebnicová fakta jsou všem známá a přístupná, ale je jen málo českých zdrojů, které přinášejí něco odlišného. Řekla jsem si, že když to baví mě, určitě to může bavit i spoustu dalších milovníků knih. Nebo jen lidi, kteří se chtějí dozvědět o autorech něco nového.

2. Ty informace jsou často hodně zajímavé a člověk se o nich jen tak někde nedočte, ve škole mu taky ne všechno řeknou...odkud čerpáš?

Čerpám převážně ze zahraničních zdrojů, plus z vlastní paměti, co mě kdy o jaké knize, autorovi či postavě zaujalo.

3. Předpokládám, že vzhledem ke svému zaměření a podobě instagramu máš k literatuře a ke knížkám blízko, ale i tak se zeptám. Jaký je tvůj vztah ke knížkám? Si vášnivý čtenář?

Jsem vášnivá čtenářka. Když mám čas, nejraději bych četla nonstop. Čtení je můj koníček i způsob relaxu.

4. Kromě zajímavého instagramu máš i vlastní e-shop s knižními věcičkami? Jak si dospěla k takovému rozhodnutí?

Opět je to něco, co mi chybělo. Řada Kudy chodím, tudy čtu vznikla společně s malířkou Tinou T. (Instagram: planet.bean_art). Kresby jsou nakresleny technikou line art a propojené s mým nápadem, heslem: ,,Kudy chodím, tudy čtu" – s tím se mohu ztotožnit a věřím, že i spousta dalších. Navíc jsme se zaměřily na eko materiály: záložky jsou z kvalitního bambusu a tašky z bavlny a juty, přesto unesou až 8 kilogramů. Jediné kelímky nejsou ,,eko". Můžete si do nich připravit oblíbené pití a klidně s ním vyrazit ven. Mají obsah 0,75 litru a teď ve slunečních dnech se určitě bude hodit.

5. Zatím u tebe najdeme opravdu jen pár produktů. Plánuješ svůj sortiment časem rozšiřovat? Na co se můžeme případně těšit?

Určitě plánuji sortiment v budoucnu rozšiřovat. Můžu jen slíbit, že to bude opět spojení umění a knižní tématiky.

Komentáře