Středeční recepis - Plněná cuketa

S blížícím se podzimem, začíná i sezóna patřičné zeleniny. A tak se stalo, že se mi doma sešly nějaký cukety a bylo tedy třeba je nějak adekvátně zpracovat. Někdy loni, tuším, sem vám tu sdílela recept na pomazánku, kterou si z cukety můžete udělat, v My Bistro teď měli i něco na způsob bramboráčků právě z cukety, dá se dát třeba i do buchty. No, já sem se rozhodla pro cuketu plněnou, na který sme si s Martinem smlsli jednu neděli. Právě o můj recept na plněnou a zapečenou cuketu bych se s vámi chtěla dneska podělit. A určitě budu moc ráda, když mi dáte vědět, jak děláte plněnou cuketu vy, co do ní dáváte a trošku se se mnou o vaše, jakýkoli, cuketový recepty podělili. Budu moc ráda a samozřejmě i vyzkouším - takže tohle berte jako výzvu pro vás i pro mě. :) A teď už jdeme vařit.


Mleté maso jsem měla kuřecí, protože mi přišlo úplně ideální a navíc chuťově jemný, takže se s ním dalo nadělat víc parády. Zároveň sem potřebovala udělat něco na způsob fáše, abych s ním cuketu hezky naplnila. Maso, použijte ale jakýkoli chcete, takže jestli máte radši hovězí, tak si tam dejte klidně to. :) Nicméně, takhle sem naložila s tím kuřecím. Je dobrý ho hezky osolit, opepřit a podle toho jak moc vytříbený máte chutě máte, doladit i zbytkem koření. Někdo rád víc česneku, někdo míň, takže množství a vlastně i kombinace si zase můžete uzpůsobit sobě a svým jazýčkům. Tak, k okořeněnému masu přidáme nakrájený pórek, jarní cibulku a na kostičky nakrájené žampiony a vše hezky promícháme do jednotné, konzistentní hmoty. Dáme na chvilku stranou a pustíme se do cukety. Tu podélně rozkrojíme, zbavíme semínek a drobátko vydlabeme tak, aby vznikly takový lodičky - kousky vydlabaný cukety přidáme k masu. Směsí pak naplníme vydlabanou cuketu, vložíme do zapékací misky nebo na plech vyložený pečícím papírem - pokud dáváte do misky, nepřikrývejte a zlehka podlijte vodou. Pečeme v troubě vyhřáté na 180°. Podávat můžete buď s nějakou přílohou, třeba s bramborem, nebo bez, to už opět nechám na vás. :)

Komentáře