Středeční recepis - Další slaný záviny

Recept na moje oblíbený slaný záviny jsem vám sem už jednou dávala, ale co si budem, tohle jídlo se dá udělat na milion různých způsobů, takže si dneska dáme menší upgrade a třeba vás to inspiruje k nějakým vlastním obsahovým experimentům - určitě budu ráda, když mi dáte vědět, jestli ste si podle mých článků něco ukuchtili, nějak recept vylepšili nebo co dáváte do těhle závinů vy. Ráda se nechám inspirovat i vámi a třeba i něco vyzkouším. :) Tak a teď dost řečí, jdeme vařit. Dobře, lehce a snadně, přesně tak jak to mám ráda.


Tak a protože se jeden závin sní raz dva, je třeba udělat aspoň dva, takže dneska si uděláme jeden masovej pro normální lidi a druhej bez pro ty, co zvířátka rádi na svobodě. To byla sranda, pochopili ste to doufám. Obsah jsme si ujasnili a teď se vrhnem a nějakej postup. Listový těsto vyválíme na tenčí a potřeme rajčatovým protlakem - můžeme do nej klidně přidat třeba trochu sušenýho česneku nebo chilli, pokud chcete. Na masovou verzi logicky použijeme šunku, salám, přidáme trochu plátkového sýra, pokapeme troškou bylinkového pesta, posypeme pórkem - po trošce si nakrájejte obě jeho části a důkladně zamotáme.

Na vege verzi pak použijeme všechny sýry, co máte, klidně jich tam dejte i víc nebo si zvolte vlastní kombinaci, někdo třeba nerad nivu, tak si dejte chedar nebo cokoli dle libosti. Opět pokapeme bylinkovým pestem, pórek z předchozí varianty nahradíme jarní cibulkou a opět zamotáme. Sůl jsem vůbec nepoužila, protože jak uzeniny, tak i sýry sou za mě slaný až dost a nerada bych měla přesolený jídlo, který by se nedalo jíst, že jo. Oba záviny pak potřeme rozmíchaným vajíčkem a posypeme semínky - můžete použít slunečnicová, sezamová nebo jakákoli jiná, ve finále by se určitě dal použít i mák nebo cokoli, co vám přijde jako dobrý nápad. No a pak už jen pečeme v troubě hezky dozlatova.

Komentáře